Vereende start Rijzeker proef met rijgedragverzekering

Verzekeraar de Vereende start een proef met een rijgedragverzekering. Onder naam Rij Zeker ( Programma ) gaat Vereende samen met geselecteerde deelnemers een proef starten met het meten van het rijgedrag. De app die klanten van de Vereende krijgen monitort de acceleratie, G-krachten in de bochten en zelfs het gebruik van de mobiele telefoon wordt bijgehouden. De resultaten maken de deelnemers bewuster van hun eigen rijgedrag.

Klanten die het Rij Zeker programma van de Vereende op een goede manier afsluiten, krijgen van de Vereende korting op de premie van hun motorrijtuigenverzekering. Zij krijgen namelijk één extra schadevrije jaar op hun huidige polis wat gemiddeld neerkomt op 5% extra korting. 

De Vereende biedt de komende maanden aan geselecteerde klanten het RijZeker-project aan. De doelstelling hierbij is het rijgedrag van klanten zo te verbeteren dat klanten hun autoverzekering weer bij de reguliere verzekeraars onder kunnen brengen.[Vereende stimuleert rijgedrag en start met RijZeker-project]Als consumenten niet meer bij de reguliere partijen terecht kunnen voor de verzekering van hun auto als gevolg van een te hoge schadefrequentie, dan kan hij of zij aankloppen bij de Vereende. Dit wordt door de Vereende gekoppeld aan een hogere premie en met een  tussentijdse toetsing. Na aantoonbaar goed gedrag over meerdere jaren is de terugkeer naar een reguliere maatschappij met een passende premie vaak weer mogelijk. Om die terugkeer te bespoedigen introduceert de Vereende nu het RijZeker-initiatief.

Aantoonbaar beter rijgedrag

Voor het RijZeker-project werkt de Vereende nauw samen met Fleet&DriverCare. Deelnemers aan het programma krijgen een app die het rijgedrag monitort tot hun beschikking. Aansluitend biedt de Vereende een uitgebreide rijvaardigheidstraining aan, waarbij bewustwording van het rijgedrag de rode draad van het programma is. Uitgangspunt is dat het programma tot aantoonbaar beter rijgedrag leidt, waardoor schadevrije jaren opgebouwd kunnen worden. Hierna is een overstap naar reguliere autoverzekeraars mogelijk.

De Vereende stimuleert op deze wijze volgens eigen zeggen het overstappen van bestaande klanten naar een andere verzekeraar, maar dat is volgens Ingrid Visscher, directievoorzitter, geen enkel probleem: “ Sterker nog het sluit aan bij een belangrijk uitgangspunt van de Vereende: we zijn er voor iedereen en alle zaken waar in de reguliere markt geen dekking voor te krijgen is. Als het met het rijgedrag van de klant zo goed gaat dat een reguliere verzekeraar weer dekking wil verlenen eindigt onze rol”.



Telefoonnummer: 072 509 22 63

of stel je vraag via WhatsApp op nummer 06 16 399 660

Openingstijden:
09:00 tot 17:00 maandag
09:00 tot 17:00 dinsdag
09:00 tot 17:00 woensdag
09:00 tot 17:00 donderdag
09:00 tot 17:00 vrijdag
09:00 tot 17:00 zaterdag